Van Traben-Trarbach naar Bernkastel-Kues - Reisverslag uit Bernkastel-Kues, Duitsland van Hanny Tibboel-Snaathorst - WaarBenJij.nu Van Traben-Trarbach naar Bernkastel-Kues - Reisverslag uit Bernkastel-Kues, Duitsland van Hanny Tibboel-Snaathorst - WaarBenJij.nu

Van Traben-Trarbach naar Bernkastel-Kues

Blijf op de hoogte en volg Hanny

20 September 2021 | Duitsland, Bernkastel-Kues

Na een onrustige nacht voor ons allebei met verschrikkelijke dromen, Jan droomde dat ik bij hem wegging en in mijn droom werd ik in de gevangenis gevolgd door Anthony Hopkins die me iedere keer als hij me vond martelde, hebben we een heerlijke wandeldag gehad.

We hebben ons vastgebeten in de 'Moseltalschanzen wandeltocht' moelijkheidsgraad zwaar, techniek 4 uit 6 en conditie 6 uit 6. We lopen 23,6 km en 232 verdiepingen, zo maar even wat feitjes over de tocht. Veel interessanter is het dat het werkelijk een sprookjesachtige tocht is over smalle paadjes, de eerste uren komen we niemand tegen. Er staan hier en daar bordjes waar de elfen wonen, een bosgeest verblijft of bij een boomstronk 'jonge olifantenkop'. Er stromen beekjes in de diepte en de wijngaarden zijn super steil, hier en daar zijn er al op de zuidhelling druiven geoogst. Regelmatig spreken we Jan zijn tekst uit 'wie heeft dit nou?'. Pacha blijft enthousiast en moeilijk te corrigeren op voor hem lastige plekken, ik blijf het erg moeilijk vinden als hij struikelt of met zijn kop op de grond terecht komt, hoe goed ik ook mijn best doe om dit te voorkomen lukt het niet altijd, zelf heeft hij er niets van, hij blijft maar gaan.

De batterij van mijn fototoestel blijkt leeg te zijn, dan maar foto's met telefoon maken en aan boord snel opladen.

Ik ben blij dat het eten snel klaar is, een lekkere tagliatelle met paddestoelensaus heb ik ontdooid, salade erbij en een glas wijn smaakt heerlijk.

Vanmorgen stram en stijf uit bed, ik heb gisteren op mijn teva's gelopen met sokken erin, ja ik ga voor de charmante look :), de wandelschoenen die ik heb doen na een uur zo'n pijn aan mijn tenen, het is dan alsof er messen in gestoken worden, dat ik liever de ondersteuning aan mijn enkels mis maar wel pijnloos kan lopen. Nieuwe wandelschoenen staan al voor me klaar in Beverwijk waar ik een geweldige sportwinkel heb ontdekt met echte service, dit terzijde.

Na de oefeningen en het zwemmen - oeps wat wordt het al frisjes - voel ik me weer fris en fruitig. Boodschappen doen en daarna nog even met Jan naar een schoenwinkel geweest. Jan heeft weer een paar schoenen zonder kale neuzen en ik ben een paar slippers rijker die er echt oma-achtig uitzien maar heel lekker zitten.

Het is druk op het water met alle grote passagiersschepen en ook wat beroepsvaart, jachtjes komen we niet tegen.


  • 20 September 2021 - 15:21

    Marlou Haak:

    Wat doet Anthony Hopkins in jouw droom

  • 20 September 2021 - 19:07

    Tiny Groen -Vogelezang.:

    Hallo Hanny en Jan, het is weer een mooi verslag en is inderdaad een mooie omgeving
    waar jullie nu zijn, wij zijn daar vroeger ook veel geweest, maar je moet wel makkelijke schoenen aan hebben, het is anders nu heerlijk weer dat is natuurlijk fijn voor jullie geniet er lekker en een goede reis verder. Groetjes.

  • 20 September 2021 - 20:29

    Jan Snaathorst:

    Dit is ons keerpunt op de Moezel. kilometer 131. We hebben besloten om bij Zell een dag of 5 te blijven liggen om de omgeving daar te verkennen, alvorens de Rijn af te snellen.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bernkastel-Kues

Hanny

Samen met Jan, mijn lief en aan boord schipper van Piet, ontdekken we nieuwe gebieden op en langs het water. Onze 'Piet' is een SK (Sneeker kotter), hiervoor hebben we een aantal jaar met 'Catharina' een Antaris 825 gevaren. Omdat het leven aan boord ons zo goed bevalt hebben we voor een maatje groter gekozen zodat we in voor- en naseizoen ook comfortabel zijn.

Actief sinds 13 Juli 2021
Verslag gelezen: 46
Totaal aantal bezoekers 6443

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 31 Oktober 2022

Waar brengt 'Piet' ons dit seizoen naar toe?

05 Juni 2021 - 31 Oktober 2021

Aan boord van 'Piet'

Landen bezocht: