Alkmaar, Zandvoort en Texel - Reisverslag uit Broek op Langedijk, Nederland van Hanny Tibboel-Snaathorst - WaarBenJij.nu Alkmaar, Zandvoort en Texel - Reisverslag uit Broek op Langedijk, Nederland van Hanny Tibboel-Snaathorst - WaarBenJij.nu

Alkmaar, Zandvoort en Texel

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

21 September 2022 | Nederland, Broek op Langedijk

Dat waren een paar dagen met veel reisbewegingen. Zaterdag zijn we met de trein naar Zandvoort gereisd, Sander gaf een feestje voor zijn verjaardag en het behalen van zijn pabo-diploma. Als cadeau voor het laatste gaan we begin november met zijn viertjes lekker eten bij Hokkai, lekker vooruitzicht. Het was gezellig en fijn om iedereen weer even te zien. Daarna is Jan met Pacha naar Alkmaar teruggereisd en ben ik naar huis gegaan.

Zondag was het nl. voor mij een vroege start, ik ben voor de eerste keer mee geweest op excursie met de vogelwerkgroep Zuid-Kennemerland, verzamelen bij de Mac in Haarlem Noord en met 4 auto's gingen we op weg. Wat ben ik blij dat ik meegegaan ben, het was een dag vol nieuwe indrukken en ik heb zoveel vogels gezien die ik anders nooit herkend had. Er waren twee begeleiders met heel veel kennis, ze wezen me op dwergstern, grote stern, een akker vol goudplevieren, kleine zilverreiger, geoorde fuut, diverse plevieren en zelfs een krombekstrandloper waar zij ook erg blij van werden. Dit is maar een greep uit de enorme hoeveelheid vogels die we gezien hebben, ik weet meteen waar ik in december een weekje naartoe wil :) Ondanks het slechte weer was het heerlijk. Het was super de luxe dat ik voor de deur van 'Piet' ben afgezet.

Maandag hebben we geshopt voor mijn verjaardag en boodschappen gedaan. Dinsdagochtend is Anneke op de koffie gekomen, de lieverd had nu moesappels, stoofperen en postelein meegebracht. Het was erg gezellig. 's Middags is Jan naar Utrecht vertrokken voor een concert, hij schrijft zijn eigen verslag. Ik ben een eind gaan lopen door het mooie Alkmaar, ik vind het echt een prettige stad.

Vandaag zijn we verder gevaren, we liggen nu buiten Broek op Langedijk langs een wandelroute 'de eerstelingen' genaamd. Vanmiddag hebben we dat rondje van 5 km gelopen, deels door het stukje oorspronkelijke natuur wat hier nog behouden is, verder langs villawijkje en door het oude dorp Broek op Langedijk. Weer een leuke nieuwe omgeving ontdekt en nu flink aan de slag met schoenen schoonmaken, de zolen zitten vol met honden- en schapenpoep.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Samen met Jan, mijn lief en aan boord schipper van Piet, ontdekken we nieuwe gebieden op en langs het water. Onze 'Piet' is een SK (Sneeker kotter), hiervoor hebben we een aantal jaar met 'Catharina' een Antaris 825 gevaren. Omdat het leven aan boord ons zo goed bevalt hebben we voor een maatje groter gekozen zodat we in voor- en naseizoen ook comfortabel zijn.

Actief sinds 13 Juli 2021
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 6416

Voorgaande reizen:

19 April 2022 - 31 Oktober 2022

Waar brengt 'Piet' ons dit seizoen naar toe?

05 Juni 2021 - 31 Oktober 2021

Aan boord van 'Piet'

Landen bezocht: